France

Mondja már meg nekem valaki, hogy mi a különbség Magyarország és Franciaország között? de Őszintén. Én nem vágtam magam hanyatt, picit rendezettebb meg több pénzük van, illetve vannak olyan tájaik amik nekünk nincsenek, meg megőriztek pár műemléket és ennyi. A Francia alföld, ugyanolyan mint a magyar, az utak, a vasútállomások, mind baromira hasonlítanak. Párizs szutykosabb mint Budapest, ráadásul olyan szmog van, fájt benne bringázni (vagy az a nyeregtől fájt? na mindegy már nem emlékszem) nem tetszik. Ott az a sok gagyi műemlék amit már szinte unalmas, a torony tök kicsi azt hittem magasabb lesz, rengeteg az autó, az ember,tömeg van mindenhol, tökre túlzsúfolt. Ha nem muszáj én nem szívesen mennék vissza. De ezt csak Párizsról gondolom, az ország maga tetszik, azért is mert hasonlít a szülőföldemhez, azért is mert rendesek a vidékiek, kellemes nyugis, átmenet a mediterrán és a nyugat között, laza de kötött, hideg de meleg, csúnya de szép... Hatalmas a kontraszt a főváros és maga az ország között, számomra legalábbis, amilyen rosszul éreztem magam Párizsban olyan jól éreztem magam a "zord" északon. Szívesen megyek vissza, mert mindig sikerült az időt itt jól eltöltenem, és mindig meseszép élményekkel térek haza.

Café near cyclope

Csak pár tanulság a TGV-ről, mert iszonyat sokat bosszankodtam miatta. Sztrájkoltak ugyanis, "hogy a következő életükben, 10 barra fújt gumikkal keljen az Arenbergen fel alá tekerniük, cementes zsákkal a hátukon" - ezt kívánom, az összes kedves francia vasutasnak. Direkt az éjszakai vonatra vettem jegyet pedig nem akartam, mivel azon volt csak bringás kocsi a TGV-n ugye. Na pont az éjszakai vonat maradt ki, ami nem is gond, de a reggelin meg egyáltalán nem tolerálják a biciglit. Húsz percet késett a kedd reggeli TGV miattam, de nem engedtek felszállni, vennem kellett a diadalív melletti dekiben egy táskát a bicajnak, phöjjjj, úgy viszont már hozzám sem szóltak. Tanulság bringával utazni rövidtávon, simán, de hosszútávon csak táskában.
Másik dolog meg, hogy a vonatjegy nem olyan mint a repjegy, senki sem nézi, hogy az aki használja a jegyet ugyanaz a személy-e mint akinek a nevére szól, a vonalkód ami rajta van sem ugyanarra szolgál mint a repülőn, ebből értetődően, nem adnak ki második jegyet ha elhagyod, és nem tudsz a személyiddel, meg a foglalási kóddal, újabb jegyet nyomtatni. Ezzel nem gyűlt meg a bajom, mert vidéken próbáltam elintézni nem a városban, viszont rengeteg plusz munkát okoztam nekik, mondjuk nem az én hibám volt, hogy nem küldték ki időben a jegyet postán, az hogy későn vettem meg már inkább :-) Na, csak ezt tartsátok szem előtt, amúgy tényleg baromi gyors...

Itt véget is ér a beszámoló, sosem felejtem el, és ha tehetitek egyszer próbáljátok ki. Megyek vissza a hétköznapi életbe, és már töröm is az agyam a következő kalandon!!!!

1 megjegyzés:

Norka said...

Sajnos ezt a témát valahogyan sehogysem tudom beágyazni. Talán majd legközelebb.
Azért kössz.