Fiat Tipo Project

Újabban projektekben gondolkodom, így egyszerűsítem le a teendőket. A Roibaix project-et azzal zárnám le, hogy hosszas hosszas levelezgetések közepette, Clément barátunk egyszer "Le Force Tranquille"-nek nevezett. Ez legyen mondjuk egy négyes, az nekem bőven elég.

IMG_0051_small

Megígértem magamnak, hogy amint vége a roubaix-nak, nekiállok megcisnálni/megcsináltatani az autót, gondolom nem kell senkinek bemutatnom. Nem egy mai darab, van is sok nyűgje baja, de a nagyja csak lappangó apróság, ami ha jól számolom 2500 kilométer múlva fog kijönni rajta. De van egy valami, ami nem hagy nyugodni, ugyanis, ha benézem, akkor elég csúnyán járhatok vele.... Forr a vize!
Nem nagyon, csak úgy elvétve, hegynek fel, vagy használat után leállított motornál. Elmondom sorjában, hogy mik a tünetek és, hogy mire gondoltam már, hátha valaki tapasztaltabb mint én, és van ötlete:
-Narancssárga a hűtővize: ezt annak tudom be, hogy az utóbbi időben csak desztillált vízzel töltöttem után, ami azért rossz, mert se kenést nem ad a pumpának, se nem csökkenti a korróziót, szal szerintem az csak sima rozsda, már orvosoltam a problémát és lecseréltem fagyállóra. Meglátjuk hogy bebarnul-e.
-A termosztát lehet nem nyit: szerintem nyit az, felforraltam edényben, nincsen hőmérőm de nagyjából jónak tűnik, tapogattam a csöveket, és úgy tűnik hogy még mielőtt elkezdene bugyogni a forrástól nyit, persze nem tudom mi a jó. Ezért holnap kipróbálom, úgy hogy kiveszem a termosztátot úgy ahogy van. Ezzel egész egyszerűen el tudom dönteni, hogy termosztát-e vagy nem.
- A ventilátor nem kapcsol, ha rövidre zárom működik rendesen. A hőkapcsolóját lecseréltem, valahogyan mégsem akar kapcsolni. Vagyis kapcsol, tudjátok mikor, amikor felforrt, és kifutott a víz, és már hűl vissza, na akkor bezzeg kapcsol, de minek.
- Lyukas a radiátor, nagyon picikét lyukas, csak pár csepp ha jön ki, szerintem ez semmiképpen sem befolyásolja ennyire jelentősen.
- A pumpa. Feltételezem, hogy jó, arra már nincsen ötletem, hogy hogyan nézzem meg, de amikor forr, akkor alul felül, minden cső, illetve az egész radiátor egyenletesen, baromira forró. Gondolom, hogy kering rendesen. Elvileg ha a szíj hajtja rendesen akkor sok baja nem lehet.
- Hengerfej: Na azért nem mert, nem olajos a víz, és mert nem jön fel buborék, és azért igen, mert basszus már minden mást kizártunk.

Azért is írtam ezt most le, hogy ti is gondolkodhassatok rajta, még ha nem is értetek hozzá, de fizika szakkörre azért jártatok! Ugye?

1 megjegyzés:

Norka said...

mit akarok.... kipróbáltam ám termosztát nélkül, és ég és föld, egyhelyben felmelegszik, viszont a venti kapcsol időben. Menet közben a 70-net sem éri el a hőmérséklet, ami meg már lehet hogy túl hideg. Még egy kicsit használom így, és meglássuk...