Mondraker győzelem



Tegnap Mariborban volt a Világkupa, és nemtom mitörtént, Fabien Barel olyan időt jött, hogy utánna már senki nem bírta megdönteni. És nem lehet azt mondani, hogy mákja volt, igaz Gee Atherton elesett, Steve Peat ledefektelt, de mind ketten már eleve le voltak maradva, már rossz volt az idejük, amikor bekövetkezett a baj. De mindegy is. Azért fontos, hogy ő nyert, mert egy részt nagyon rég óta nem nyert már (háromszoros világbajnok 1998,2004,2005), most egy térdsérülésből tért vissza, és ami a legfontosabb Mondraker biciglivel ment. Nekem is ilyenem van :-)
Azt kell róluk tudni, hogy egy nagyon fiatal spanyol márka, nem hiszem hogy vannak tíz évesek, csak montikat gyártanak, illetve béemixeket, tehát az országúti, trekking, városi, összecsukható, gyerek biciglik hiányoznak a palettájukról, egyenlőre két dologra koncentrálnak, monti és az extrém vonal. És nagyon jól csinálják, határozottan felfelé ível a hírnevük, én 2007-ben ismertem meg a márkát, idekint. Ár/érték arányban szinte a legjobbak, a boltban is sokat eladunk belőlük, otthon nem nagyon ismerik, itt viszont mindenkinek megvan a pozitív vagy a negatív véleménye róla. Világ szinten nem nagyon taroltak még, egészen idáig. De leírom, hogy ment ez, 2007 nyarán volt, egy hatalmas lépésük, amikor is, leszerződtek a Marzocchi teleszkóp gyártóval, hogy az új modelleket felsorakoztató sajtótájékoztatón, azok Mondraker biciglikbe lesznek beszerelve. Ez hatalmas reklám, mert egy ilyen eseményen általában ott vannak a leghíresebb MTB újságírók, sőt az újságokba bekerült képeken, mind mind Mondraker bringák voltak (ugyanez történt a tavalyi Rock Shox Boxxer telók sajtótájékoztatóján a Trek új DH bicójával is). Ezt követően, 2008-ra bejelentették, hogy Fabien Barel, akit kiraktak a Kona-tól, mert úgy döntöttek, hogy nem szánnak most lóvét a profi sportra, szóval, hogy Barel egy saját francia csapatot alapít, és ugyan még nincsen eldöntve, de a Mondraker bicókat próbálgatja. Természetesen Subaru Mondraker lett a csapat neve, 2008-ban ott voltak a világkupán, a vébén, első tízben néha első ötben, ami azért nem semmi, továbbá, ehhez hozzá jön még, pár Megavalanche győzelem is, francia bajnokásg satöbbi.... idén meg már ott tartunk, hogy a dobogó teteje, ráadásul egy prototipus biciglivel, emi még jócskán fejlesztés alatt áll. Íme:



Azt kell róla tudni, hogy tavaly szabadult ki az első fotó róla, nem szép, viszont, a felfüggesztési rendszere, abszolut új, ilyet még senki nem fejlesztett ki, magát a rugós tagot, alulról egyharmad arányban, felülről pedíg két harmad arányban, nyomja össze a váz, ráadásul ezzel a hátsó tengely, tökéletes vonalat ír le, se a pedálozás, se a fékezés nincsen hatással a rugózásra, és súlyban is a legkönnyebbek közt van. Cesar Rojo nevéhez fűződik, ő fejlesztette ki, ő tesztelte a különböző variációkat, világszerte nem valami híres a srác, de itt nagyon sokat hozzá tesz a lejtős élethez, nem bújik el a kis irodájában, a saját prototípusaival, lehet őt látni a versenyeken, sőt a fórumon. A Zero DH-t (így hívják a fenti biciglit) például a spanyol internetes fórumon mutatta be először, és nem úgy hogy itt van tessék, hanem, úgy hogy itt tartunk vele, mi a véleményetek, lehet még rajta változtatni. Hát ennyit a bringáról, fogunk még vele találkozni, biztos vagyok benne.

0 megjegyzés: