Igorre felderítés


Meghülyítettek a főiskolán, de ott minden tűzoltás tétel azzal kezdődött, hogy "felderítés", ezért mentem el most is biztos. Nem mindenki tudja, jövő hétvégén, Igorréban lesz a Cyclocross Világkupa futam, és mivel nagy fontossággal bír, még vendégeket is várunk az alkalomra, gondoltam kicsit kémkedek, hogy mégis csak képben legyek majd, ne ott kelljen improvizálni. Továbbá arra is kíváncsi voltam, hogy egy ilyen világverseny előtt egy héttel, mégis mekkora mozgolódás, készülődés, sertepertélés van....


Hát semekkora!! lenyírták a füvet, meg kijelölték a pályát, ez annyit tesz hogy levertek pár száz akár ezer karót. Tök vicces volt akárhová mentem mindenhol volt fotó álvány. Az egész verseny körülbeül két focipályányi területen lesz lerendezve, persze dimbes dombos terepen, illetve egy kissebb hegyoldalban. Nagyon érdekes, sosem láttam ilyet cikk-cakkban mennek majd hogy meglegyen a kellő fáradtság érzet a végén.


A cyclocrossról, egy kicsit bővebben, ez egy elég régi szakág, több mint száz éves, és én szerintem az egyik legkevésbé ismert. Kifejezetten téli versenyszám, általában hó és sár kiséri. A pálya hasonlít egy ilyen lovas ugrálós pályára :-) az elején még füves, aztán ahogy tapossák egyre sárosabb pálya, kis aszfalt résszel, illetve akadályokkal megmászhatatlan emelkedőkkel, ahol a versenyzőknek le kell ugrani a verdáról és a bicóval a vállon futva folytatni a versenyt. Ez arra jó, hogy átmelegedjenek, ha sokat mennének nagy sebességgel egyfolytában minden végtagjuk lefagyna. A pálya mint azt fentebb is mondtam nem nagy, kis helyen is elfér. Egy kisebb dimbes dombos szántó már megfelel cyclocross versenyzésre, szépen cikk-cakkaban halad a nyomvonal hogy minden négyzet centi ki legyen használva. Biztosan unalmas is versenyzői szemmel, viszont ennek az az előnye, hogy a nézők számára baromi látványos, ha találsz egy jó domboldalt gyakorlatilag az egész versenyt látod, ez a kerékpársportban elég ritka, ezen kívül gyakorlatilag csak velodrómban fordul elő, meg BMX crossban, hogy akár az egész pályára rálátásod van.


Technikai szempontból, nem ez a kerékpársport formula1-e de nagyon nagy a nyomás a szerelőkön. Ugyanis a sár a hólé a hideg, eléggé megviseli a bringát (ezek a bicók nem túl terep használatra készültek, inkább hasonlítanak átalakított országúti bicókra, adódik ez abból, hogy ez a sport a mountainbike-nál vagy jó 70 évvel öregebb). Az is komoly terhet ró a szerelőkre, hogy ebben a versenyszámban a versenyzőknek bringát szabad cserélni akár körönként is (nade nem egymmással...). Tizen huszon bringát meg senki sem engedhet meg magának, szóval feltételezem a szerelők über gyorsan pucolják vizsgálják állítgatják a bicókat. Feletételezem mert, még soha az életemben nem láttam ilyet, úgymond hiányos a tudásom, halvány lila gőzöm nincsen hogy fog menni, és éppen ezért várom ennyire.


0 megjegyzés: