BH G5


Van itt egy bicigli. Az idei Tour-on mutatták be, az ázsedözer (Ag2r) csapat versenyzői mentek vele. Azért érzem kicsit kötelességemnek bemutatni, mert ez "baszk-termék", a vittoria-i székhelyű BH gyár terméke., ami a legrégebbi baszk márka, annyira klasszikus, hogy itt az öregek úgy emlegetik mint otthon a csepelt, (és természetesen állandóan BH bringát akarnak venni).



A G5 név egy sorozatot takar, 2002-ben kezdődött a G1 karbon vázzal, évről évre fejlesztgették, a tömege csökkent, a merevsége nőtt. Jelenleg úgy állunk hogy 870 gramm M-es méretben, és a G4-hez képest 18 százalékkal merevebb a középrésznél.



Kicsit most arról, hogy mi változott, mit fejlesztettek: teljesen új villát kapott a gép, Edge technológiával készült lábak, a nyak pedíg alul 1,5 colos felül 1, 1/8-ados.



A papucsok karbonból vannak, csak úgy mint az első váltó tartó fül, vagy a bówden megakasztó bütykök, szépen bele vannak dolgozva a váz anyagába (nem ragasztva).



A vázba integrált nyeregcső az egy köztes átmenet, a igazi integrált integrált, és a régi bilincses között, elvileg 4 centiméteres állítási lehetőség van, plussz ugye lehet vágni.



A középrész sem a régi megszokott menetes többé, a BH-nál is megvásárolták a Cannondale BB30 as szabványát, ami sokkal keskenyebb, és sokkal erősebb, nagyobb csapágyai vannak, amik a vázban helyezkednek el, és nem pedíg kívül, illetve végre el lehet felejteni az olasz menet angol menet dilemmát, mert nincs több menet! A BB30 szabvány amúgy hamarosan el fog terjedni, minden bringán az lesz, biztos vagyok benne, már ideje volt egy változásnak, már Graeme Obree-t is zavarta a régi fajta széles monoblokk, ő a mosógépből szerelte ki az ipari csapágyat, és azzal döntötte meg Moser egy órás rekordját (a Fying Scottsman című filmben minden el van magyarázva szépen részletesen).

Visszatérve alanyunkhoz, a bringa maga jelenleg "Special Edition" vagyis csak korlátozott számban kapható, aranyozott kis emléktáblával, és színre festett FSA illetve Prologo kiegészítőkkel. Cole karbon kerekek járnak hozzá és DuraAce alkatrészek . Pedál nélkül 6601 grammot nyom, és majdhogynem ennyibe is kerül.

Forrás: BH

0 megjegyzés: